過往活動

媒体报导: 非常家人疫境守护老友记 送饭陪诊无间断

2020/04/23

日期: 2020年4月23日 (星期四) 
资料来源: 苹果日报 — A9
标题: 非常家人疫境守护老友记 送饭陪诊无间断
参考网址:
请按此(文章1) 请按此文章2)

非常家人疫境守护老友记 送饭陪诊无间断

夺命疫情袭港多月,初期长者通宵排队撲口罩惨况历历在目,社区人人自救。当疫厦一栋栋增加,一众从事社区照顾服务者仍甘冒风险,非常时期继续上门提供紧急服务,包括社区护士为独居或无人照顾的长者洗肾洗伤口,健康助理每日将热腾腾饭餸速递到家,默默燃亮社区角落。无论逆境还是疫境,且听两位非一般的家人,如何与老友记共渡难关。

「认唔认得我呀?黄姑娘呀认唔认得?」註册护士黄慈萍,约十年前转投社区照顾服务,在基督教家庭服务中心工作已有10年,主要跟进社会福利署转介个案,现时共跟进约70个个案。采访当日,黄姑娘上门探访出院多日的文莲婆婆,以温柔声线犹如逗小孩般问候婆婆近况,由对答中了解长者身心健康,「啲case派咗就会一直跟,有啲都跟咗十年八年⋯⋯之前其实差唔多每星期都会探文莲,帮佢执药睇吓有冇需要加药。」

新年後不少机构推行在家工作,但中心一类家居照顾服务队伍每日继续上门服务,从未间断。黄姑娘熟练地为婆婆量血压、放好药物,原来二人相识已近十年,「我识佢时应该係佢比较艰难时期,啱啱做完大手术,先生又喺老人院,当时佢好频撲,自己唔舒服又日日去老人院照顾阿伯。」当时婆婆情绪低落身体状况较差,不时「乱谂嘢」,黄姑娘便和社工常去探访,陪婆婆走过这段路,待乌云散退,现时婆婆反而经常倒过来鼓励她。年届九旬的婆婆仍十分精灵,未有疫情前会每日乖乖到公园或日间中心运动,不过,最近已不敢外出。

黄姑娘感叹,疫情持续明显影响长者身心,「例如少咗运动佢哋脚骨力会差咗,可能会唔认得人,又或者成日会惊自己或者仔女有嘢。」2、3月份一罩难求亦常常罩价高企,曾有长者为免被家人发现自己有出过门,甚至不戴口罩偷偷外出,「佢咁样仲令人担心!寻日都有个阿伯,我打电话问佢够唔够口罩,佢话旧嘅仲有几个,点解会有旧嘅?佢话就嚟冇所以用完嘅就摆喺度吹,吹佢一两个星期攞返嚟翻用。」抗疫日子瞬息万变,她惟有频频致电告知长者最新资讯、叮嘱不要重用口罩,亦会派发善长送赠的物资,以免他们活於孤岛。

平时家访除了带备血压计等工具,防疫装备亦属必备,「入屋会换白饭鱼,换风褛,如果案主住喺疫厦或者14日内入过院,会改着雨褛,几热都要着呀,因为买唔到防护衣。」沙士当年在医院前线工作,但今次疫情於社区潜伏,她认为更为严峻,「日日睇新闻,初初单位数、双位数⋯⋯哗!一日50几个,其实都会好惊,好似个个(感染人士)都会喺你身边出现咁。」有抗疫经验,新年前听闻有类似沙士疫症,她已和同事第一时间采购口罩等防疫物资,但波折重重,「撲PPE呀、面罩呀⋯⋯乜都撲晒先,度度都订吓,有时订咗无货,最後订嗰一批话明下星期送货,但係最终都无送到因为要留返畀HA。」

中心仝人「齐心撲罩」,只因有共同目标,「希望可以帮到个社区少少微力,唔好令个疫情喺社区蔓延得咁紧要。」而每日除了健康护理,一顿热饭更是老人家基本需要,根据社会福利署资料,截至去年12月底,全港有约两万个家居照顾服务名额,不少均需要膳食服务。单计中心位於启旺楼地下的厨房,每日送上两餐便要烹调超过500个饭盒。一声「叮噹!」成为不少独居长者近来最期待一刻。

在中心任职十多年的健康助理「韵姐」李诗韵,平时会为长者陪诊、洗澡、做复康运动等等,至今仍要每日送饭上门,虽然中心有专车接送,但要遊走不同住户之间,有时每送一餐便要步行一两个小时。久而久之,她对各长者需要亦十分熟悉,「会因应佢哋身体,有糖尿餐、痛风餐⋯⋯有啲食软餐,有人食糊餐,全部都要分返开。」疫症当前,她深感送饭工作份外重要,「有时你送到见到个阿伯好开心,笑笑口咁好有胃口,但其实如果我哋唔送,就真係无人会拎嘢畀佢食。」

韵姐其实大可退休,但一直守在社区工作前线,「呢排好多长者有情绪问题,始终做咁耐有感情,我哋唔理佢,惊无人理佢哋。」韵姐坦言,现时压力不少,「个个都话你记住踩鞋(消毒),你入屋小心啲呀,咁我哋都会惊我哋带咗菌畀老人家。」但不时上演的惊魂记,她却是轻描淡写,「试过做完先至话嗰座大厦啱啱有人中咗,咁样都冇办法啦,祝自己好运囉,哈哈!」

韵姐和丈夫同住,笑言他很合作,每次一回到家,「佢一听到开门声呢,就会即刻出嚟同我拎晒啲嘢入去消毒,咁我都冲乾净晒先会坐低。」女儿经常致电问候,「成日问今日点啊?我话冇嘢,唔使担心。惊都会惊嘅,但好老实讲自己做呢个社区咁耐,知道出面係点样,尽量都保护到自己,我哋做多一步都唔紧要。」

当医护界多番耳提面命,呼籲巿民避免出外、聚餐,韵姐可谓最佳示範,和女儿自新年後只见过一次面,「唔係唔想见,但大家都出外做嘢,少见面起码你唔会感染到我,我又唔会感染到佢,觉得定啲先再大家一齐食饭。」

黄姑娘亦笑言,现时社区几乎「人人自危」:「即係行出街成日都形住嗰个人係咪带菌呀,每个香港人都有呢个压力,咁都係由自己做起,要先有知识知道病毒点样嚟,另外就增加抵抗力,呢排饮食係检点咗,运动、休息时间多咗。」就读大学的女儿现甚少出街,每日都会提点妈妈工作时小心,曾说笑指,「『妈咪,如果我有一日真係确诊咗,应该係你带菌畀我喇,哈哈。』其实我自己都会⋯⋯屋企人其实好担心我,我哋自己都要做好自己保护。」

派口罩不能多 惊畀人哋笠咗

今年1、2月开始,巿面一罩难求,港人要周围撲口罩,家居照顾服务中心亦不例外。基督教家庭服务中心服务总监(长者照顾) 唐彩莹指,疫情刚开始时其实对上门探访不太担心,最紧张反而是防疫物资短缺问题,「口罩基本上每一日服务都要用,就算唔係疫情,因为咁埋身照顾,保护装备係好必要,我哋净係7间中心,每个月都起码用150盒,『盒』喎,唔係『个』喎。」

她回忆,当时采购物资困难重重,每日望天打卦,「新年之後就冇人订到,落咗货嗰啲佢唔嚟啦,或者畀晒医院,又可能订100盒得20盒到,或者一睇咁薄嘅唔敢用⋯⋯又可能例如越南嘅临上机话唔畀出关。」

她笑言,最近大家学会了不同国家语言的口罩单字,「搵到去秘鲁、俄罗斯牌子都有;仲要搵酒精搓手液、消毒湿纸巾、漂白水,仲要check埋个中心係咪U型管,其实係非常辛苦。」幸好其後找到赞助资金,巿面防疫物品恢复供应,才慢慢放下心头大石,「有啲口罩都派咗出去畀老人家,佢哋都安心啲,但係都唔敢畀太多,惊隔篱邻舍走去笠咗佢。」

坊间渐渐多了巿民关注中心需要,「不时有人会嚟捐物资,可能私人几盒几盒都会好热心拎过嚟捐。」中心社工张惠贤,疫情期间若非紧急便不会家访,会透过打电话记录长者情况,视乎需要转赠防疫包等物资,「依家会尽量打多啲电话问佢哋个复康进度、有咩需要,老实讲佢哋好多时都会问有冇口罩。」

不过,捐助数量始终有限,为减低长者心理压力,唐姑娘指,近来有妈妈级义工出手,捐助自己缝製的布口罩,「好似HK Mask嗰啲,都想老人家有得应急,真係无晒口罩又好想出街买个菠萝包食吓嘅时候,都唔会太过无助。」